Udeliv, tryghed og børnefællesskaber er omdrejningspunkt

Tryghed er omdrejningspunkt

At erobre verden kræver tryghed og er derfor fundamentet for dit barns læring, trivsel, dannelse og udvikling. I Børnely er vi omsorgsfulde og nærværende voksen som tager udgangspunkt i dit barns ressourcer og derigennem støtter og motivere dit barns udvikling, dannelse, trivsel og læring.

Børnefællesskaber er betydningsfulde

I Børnely ses der mange forskellige børnefællesskaber. Det er i disse fællesskaber leg, dannelse og læring sker. Nogle gange er børnefællesskaberne initieret af de voksne, andre gange er fællesskaberne børneinitieret og spontant opstået.

Gode relationer og venskaber er afgørende for at børn føler sig som en del af fællesskabet. Vi er derfor opmærksomme på, at alle børn har en betydningsfuld relation til andre børn og voksne.

Udelivet prioriteres højt

Natur og udeliv er en stor del af vores børnehavedag. Vi er meget optagede af og nysgerrige på udelivet, og derfor bruger vi meget tid udenfor. Vi mener, uderummet er et fantastisk læringsmiljø for børnene, hvor der er plads til risikoorienteret, sansemotoriske og fordybende oplevelser. For os er udemiljøet en arena, som sætter rammen om leg, dannelse og børnefællesskab.