Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Sådan arbejder vi

Hjernen & Hjertet understøtter arbejdet med barnets læring, udvikling og trivsel

I Børnely arbejder vi ud fra værktøjet Hjernen & Hjertet, som er et IT system der understøtter arbejdet med det enkelte barns udvikling, læring og trivsel. Det betyder, at vi i Børnely trivsel evaluere alle børn 1 gang om året, samt at alle 3-årige børn bliver sprogscreenet. Skulle der være brug for ekstra sprogstøtte, vil det blive iværksat sammen med jer forældre og vores logopæd (talepædagog). 

Hvis vi vurdere at jeres barn ikke er i trivsel, holder vi sammen med jer, et dialogmøde, hvor vi sammen får planlagt det videre forløb

Forældresamtaler i Børnely

Vi tilbyder 3  samtaler med jer forældre, stuepædagogen til jeres barn samt evt. leder. Her samarbejder vi om jeres barns læring, udvikling og trivsel. 

De 3 samtaler er:

1. Opstartssamtale inden dit barn starter i børnehaven.

2. Opfølgningssamtalen som ligger 3-6 mdr. efter dit barn er begyndt i Børnely.

3. Samtale er i forbindelse med skolestart.

Piktogrammer skaber forudsigelighed og genkendelighed

Piktogrammer bruges i vores hverdag. Piktogrammerne retter sig mod fællesskabet, og de giver stor mulighed for at børn og voksne får sat ord på hverdagen ved hjælp af piktogrammerne. Piktogrammerne er samtidig med til at skabe forudsigelighed og genkendelighed for børnene.

Ældstegruppens overgang til minidus

Ved ældstegruppens overgang til minidus arbejder vi med tiltag der bidrager til samhørighed i gruppen samt modner børnene til skolelivet. Ældstegruppen og deres kontaktpædagog er på besøg i minidussen en gang om ugen fra januar og frem til marts. Her vil der i samarbejde med dus-pædagogen være aktiviteter som understøtter barnets tryghed og færden i det nye liv som snart skal begynde. 

Her kan du se en film om overgangen til minidus (Åbner i Youtube)