Sådan arbejder vi

Hjernen & Hjertet understøtter arbejdet med barnets læring, udvikling og trivsel

I Børnely arbejder vi ud fra værktøjet Hjernen & Hjertet, som er et IT system der understøtter arbejdet med det enkelte barns udvikling, læring og trivsel. Det betyder, at I Børnely bliver alle 3-årige børn sprogscreenet. Dette forgår i samarbejde med jer forældre. Skulle der være brug for sprogstøtte vil det blive iværksat sammen med jer og vores talepædagog.

Forældresamtaler i Børnely

Vi tilbyder 3 fastlagte samtaler med jer forældre, kontaktpædagogen til jeres barn samt evt. leder. Her samarbejder vi om jeres barns læring, udvikling og trivsel. De 3 samtaler er:

1. Opstartssamtale inden dit barn starter i børnehaven.

2. Opfølgningssamtalen som ligger 2-3 mdr. efter dit barn er begyndt i Børnely.

3. Samtale er i forbindelse med skolestart.

Piktogrammer skaber forudsigelighed og genkendelighed

Piktogrammer bruges i vores hverdag. Piktogrammerne retter sig mod fællesskabet, og de giver stor mulighed for at børn og voksne får sat ord på hverdagen ved hjælp af piktogrammerne. Piktogrammerne er samtidig med til at skabe forudsigelighed og genkendelighed for børnene.

Ældstegruppens overgang til minidus

Ved ældstegruppens overgang til minidus arbejder vi med tiltag der bidrager til samhørighed i gruppen samt modner børnene til skolelivet. Ældstegruppen og deres kontaktpædagog er på besøg i minidussen en gang om ugen fra januar og frem til marts. Her vil der i samarbejde med dus-pædagogen være aktiviteter som understøtter barnets tryghed og færden i det nye liv som snart skal begynde.

Her kan du se en film om overgangen til minidus (Åbner i Youtube)